Monday, February 16, 2009

Brunch met Claus



zondag 22 maart om 11 uur

Luxe Lentebrunch

met hommage HUGO CLAUS

Freddy Van Besien en Marnix Speybroeck, vaste waarden in Molé literair,
brengen een collage proza en poëzie van deze grootmeester die op 19 maart 2008 stierf.
Het oeuvre van Claus, dat bijna alle literaire genres omvat, staat op een eenzame hoogte in Vlaanderen.
Kom luisteren hoe hij zingt met woorden en zinnen, doorheen weemoed, woede en wellust.


"Nu nog vergeet ik weer de goden en hun ministers,
zij is het die mij versplintert, veroordeelt en vergeet
zij van alle seizoenen maar vooral van de winter
want zij wordt mooier, kouder naarmate ik verder sterf.
(...)
Nu nog als ik haar terug zou zien met die bijziende blik
van haar, zwaarder in de heupen en voller in de kont,
ik zou haar, geloof ik, weer omhelzen, weer van haar
drinken,
een hommel was niet drukker bezig blijer leniger."

Vooraf reserveren: prijs: 23 euro info@molekker.be of 09/357 77 27

No comments: